Tworzywa konstrukcyjne stosowane przy produkcji pojazdów szynowych – pociągów, tramwajów, metra

 

Przy projektowanie pojazdów szynowych takich jak tramwaje, pociągi czy metro inżynierowie – konstruktorzy od kilkudziesięciu lat wybierają części wykonane z tworzyw konstrukcyjnych – sztucznych zamiast detali wykonanych z różnego rodzaju metali. Wybór najczęściej determinują właściwości takie jak waga czy wytrzymałość materiału. Tworzywa są bez przerwy badane i rozwijane tak, aby nadążyć za potrzebami środowiska konstruktorów.

Tworzywa konstrukcyjne mają wiele cech, którymi przewyższają standardowe materiały używane dotychczas w produkcji pojazdów szynowych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z zalet:

  • tworzywa konstrukcyjne – sztuczne są łatwe w procesie obrabiania, wykonywania detali o skomplikowanym kształcie (toczenie, wiercenie)
  • większość z tworzyw konstrukcyjnych posiada odporność na chemikalia – silne zasady oraz kwasy
  • mają wysokie zdolności mechaniczne
  • posiadają właściwości antystatyczne, elektryczne – elektrolizujące oraz przewodzące (poliacetal, polietylen)
  • posiadają niską gęstość materiału  i bardo wysoką wytrzymałość mechaniczną
  • tworzywa sztuczne posiadają świetne właściwości ślizgowe, przy czym zachowują przy tym bardzo dużą odporność na ścieranie
  • możliwe jest wyprodukowanie tworzyw w dowolnej wersji kolorystycznej, dzięki czemu podczas konstruowania pojazdów można kierować się również estetyką
  • tworzywa sztuczne posiadają właściwości trudnopalne oraz samogasnące (teflon, PEEK)
  • niższa waga tworzyw sztucznych pozwala uzyskąć większe prędkości pojazdów równocześnie zużywając mniej energii
  • tworzywa konstrukcyjne są odporne na wilgoć (np. poliacetal), nie odkształcają się pod wpływem wody oraz nie korodują
  • tworzywa sztuczne mają właściwości samosmarowne – nie wymagają konserwacji, smarowania
  • mają duże lepsze właściwości ślizgowe, dzięki czemu praca pojazdów może być znaczna cichsza a ich zużycie może być niższe podczas pracy
  • tworzywa konstrukcyjne mogą pracować w wysokich temperaturach (PEEK ok. 300°C) oraz są odporne na nagłe zmiany temperatur

 

Na Państwa zapytanie możemy pomóc przy doborze odpowiedniego tworzywa lub modyfikacji, które spełni Państwa potrzeby.

 

Istnieje bardzo wiele odmian tworzyw sztucznych dostępnych w sprzedaży jako produkty standardowe, oraz ich modyfikacje. Przy wyiększych ilościach istnieje również możliwość produkcji produktów niestandardowych. Spośród tak wielu gatunków odróżniają się od siebie poszczególnymi właściwościami oraz docelowym zastosowaniem. Dzięki nieustannie rozwijającej się technologii oraz prowadzonymi badaniami produkowane są tworzywa o optymalnych właściwościach. Inżynierom podczas projektowania pojazdów szynowych zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie użytkowników oraz ekonomii. Dla pasażerów bardzo ważnym jest, aby pojazd był przyjazny w użytkowaniu – aby było w nich możliwie cicho, jazda powinna być płynna bezwstrząsowa.

 

Tworzywa sztuczne w pojazdach kolejowych najczęściej są wykorzystywane do produkcji takich elementów jak:

  • elementy stosowane zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz pociągów, tramwajów, metra
  • części, podwozia, napędu
  • odbojniki, systemy do otwierania okien i drzwi, elementy kabin WC
  • zabudowy wnętrz jako panele ścienne, okienne, podłogi oraz sufity
  • wyposażenie w postaci szafek, stolików, wieszaków, półek
  • pulpit maszynisty

 

Tworzywa sztuczne najczęściej wykorzystywane w branży kolejowej:

  • poliamid PA oraz jego modyfikacje (poliamid z dwusiarczkiem molibdenu, poliamid z olejem, poliamid z włóknem szklanym)
  • teflon PTFE oraz jego modyfikacje ( teflon z włóknem szklanym, teflon z włóknem węglowym, teflon z dodatkiem brązu)
  • tworzywa wysokotemperaturowe – PEEK
  • polietyleny ( PE 1000, polietylen antystatyczny)
  • poliacetale (poliacetal przewodzący)

 

Oferowane tworzywa posiadają atesty i certyfikaty na wcześniejsze zapytanie.

 

JEŚLI JESTEŚ ZAINTERESOWANY ZAKUPEM
SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM KONSULTANTEM:
605-764-674
LUB
tworzywa@termoplastik.pl

.

UWAGA: Wszystkie nasze półfabrykaty wykonane są w tolerancjach produkcyjnych. Pragniemy podkreślić, że oferowany materiał jest półfabrykatem przeznaczonym do obróbki wiórowej (zawiera naddatki – tolerancje na grubości), w związku z czym na jego powierzchni mogą znajdować się zarysowania.

.

Towar dostarczamy na terenie całego kraju wyspecjalizowanymi firmami spedycyjnymi. Dostawa zazwyczaj nie zajmuje więcej niż 24-48h.